• Sprzęt PENETRATOR

Zobaczyć ruiny

Piątek, 11 listopada 2011 · dodano: 12.11.2011 | Komentarze 0

Pogoda zachęciła do udania się na wycieczkę po lesnych duktach.O 11 na umowionym miejscu pojawił się Roman i pognaliśmy znowu w okolice Tarnowskich Gór z celem w Parku w Swierklańcu.

Przenikliwy wiatr dał nam nieżle popalić ,ale w Suchej Górze rozgrzały nas gożdziki.Rewelacja ,na jesienny czas

Postanowiliśmy pojechać do Świerklańca na azymut i to był trafny wybór -zarąbista traska .Z górki pod górkę(na bazie czerwonego szlaku pieszego od Nakła)Po drodze ma być zabytek techniki i ruina romantyczna

Zabytek techniki to wapienniki.Wapienniki Już w XVI wieku na terenie Nakła istniały wapienniki, czynne do 1959 r, kiedy przerobiono je na prażalnię dolomitu, wydobywanego w Bobrownikach dzielnicy Tarnowskich Gór. Później mielono tu kamienie i produkowano nawozy dolomitowe.

Docieramy w końcu do naszych ruin,przypuszczam że latem truno je odnaleść

Wybudowane przez rodzinę Henckel von Donnersmarck.
Ostała się niestety tylko jedna z czterech baszt. Podobno prowadził do niej tunel z zamku w Świerklańcu,osobiście w to nie wierzę.

Gdzieś w necie znalazłem ta fotę

Park w Swierklańcu

Pałac Kawalera - o tym parku pisałem już nie raz ale dla tych co pierwszy raz polecam zobaczyć materiał tvs podziemia

Zanurzamy sie ponownie w las i za chwilę jesteśmy nad jeziorem Chechło

Od wody ziąb zmusza nas do szybkiej ewakuacji w las

Mauzoleum Donnersmarcków .Rodzinne mauzoleum z 1889 roku. Projektanci oraz wykonawcy są nieznani. Budowla na planie krzyża greckiego, z latarnią. Nad wejściem kartusz herbowy Donnersmarcków. Pochowany jest tutaj hrabia Łazarz von Donnersmarck z żoną.

Nieopodal grota

W Nakielskim pałacu remont generalny.A my gnamy co sił do domu bo zmierzch juz tuż ,tuż.