• Sprzęt PENETRATOR

Niedzielny zwiad

Niedziela, 13 listopada 2011 · dodano: 14.11.2011 | Komentarze 0

Słoneczna pogoda aż kusi do "wyskoczenia na rower'.Wycieczka raczej przygodowa bo miała doprowadzić do odkrycia 2 obiektów.Szybki tel .do Romana i jazda.

Przypomniałem sobie że jako dziecko widziałem za hałdą w lesie tajemniczą wieżę.Postanowiłem ja odszukać Nieżle musieliśmy się natrudzić by ją znależdz,przemierzając szlaki złodziei węgla.W końcu użyłem gps-a.Nagle jest!Wspaniała!

Inna niż większość wież ciśnień, bo okrągła

Roman szybko uporał się z wejściem do środka

Niestety w środku już nic nie ma.
Podobno powstała w 1917rna potrzeby kop.Sośnica -Pole Wschód
Wybudowano ją dla potrzeb sanitarnych i technologicznych.Wodę pobierano z pobliskigo żródła które jednak się zamuliło,i kopalnia zrezygnowała z wieży ciśnień.Podobno była używana tylko kilka miesięcy

A to skan mapki po prawej są namiary gps.Wieża jest na granicy Zabrza i Sośnicy.Słyszałem że niedługo ma ją pochłonąć Trasa DTS

Drugi obiekt .Zastanowiło mnie czemu na Halembie jest ulica Młyńska .Obok jest rz.Kłodnica więc wniosek nasuwał się jeden .
To resztki młynu wodnego z poł.19w.

Młyn znajduje się przy ulicy granicznej

Ostatni przystanek robimy na Przystani.Tutejszy staw pokryła już cienka warstwa lodu

Pomimo zimna jest dość sporo "konkretnych"rowerzystów

Do boju zagrzewa nas "duża czarna "i szybko wracamy do domu.