• Sprzęt PENETRATOR

Po Kobiórskim lesie

Środa, 2 listopada 2011 · dodano: 03.11.2011 | Komentarze 0

Już listopad ,a pogoda wiosenna.Prawdziwa Złota Polska Jesień.W takie jesienne dni warto pojeździć po lesie.Dość dawno nie byłem w lasach kobiórskich ,jeszcze tylko musiałem określić jakiś ciekawy cel .Padło na figurke M.B.Branieckiej
Okazało się że Roman ma dziś wolne, ja nockę ,więc pojechaliśmy obaj.Już w lasach Kochłowickich zauważamy że pobliskie powiaty oplata sieć wzorcowych scieżek rowerowych

Nad jez.Paprocany

Piramida juz czeka na gości Euro 2012

Deptak na wodzie

W strugach promieni słońca docieramy do Kobióra nad Trzy stawy.Krotko zatrzymujemy sie w miejscu gdzie stał podobóz Auswitz

Jak widać z mapy dalej po liściastym dywanie jedziemy do figurki. prowadzą do niej niklowane poręcze.Aż dziw że złomiarze ich nie ukradli.Tak samo pozostawionych tu wspaniałych różańców.Widać ze tutejsi złodzieje mają zasady.

Figurka została tam postawiona przez Johana Lukasa w 1807r.Johan w tym lesie zaskoczyła straszliwa nawałnica był za daleko od domu by do niego dotrzeć .Drzewa łamały się jak zapałki przewracając się z impetem.. Nawałnica przybierała na sile. . Lukas tracił już nadzieję na przeżycie.Rozmyślał o sojej żonie katoliczce(sam był protestantem) i synu którego nie tolerował bo wybrał wiarę matki.Słyszał jak czesto sie modlili do matki BoskiejW tej strasznej chwili zaczął się do Niej modlić.Nad ranem huragan się uspokoił a Johan z trudem wygramolił się spod sterty drzew.Obiecał że w podzięce postawi w tym miejscu pomnik Wybawicielce .Przed 1936rLudzie z pobliskich wsi chodzili przez las na kolej do Kobióra i Kaplica była w połowie drogi .Często tu więc przystawali by się pomodlić.Tak samo podczas wojny ludzie kryjący sie w tych lasach chodzili tu sie modlić.W 2002 r.Odnowiono figurkę i to miejsce

Roman nie wie że mam do zrealizowania wtym miejscu jescze jeden cel.Wiedziałem że jest tu ukryty skarb gry geocaching.Romana więc dziwi moje zachowanie gdy zaczynam przeczesywać pobliskie zarośla.Dość szybko odnajduje skrzynkę

Przez Zgoń,Starą Szklarnię ,Ornontowice gnamy co sił do domu bo dopada nas ciemność.