• Sprzęt PENETRATOR

Żywiecki Park Krajobrazowy

Niedziela, 18 września 2011 · dodano: 23.09.2011 | Komentarze 1

Dzisiaj kontynuacja włóczęgi po beskidzie żywieckim.Plan jest taki by wspiąć się na halę Rysianki - dalej pojechać czerwoną magistralą na Halę Miziową.
Po zdaniu kluczy z pokoju wyruszam w kierunku Spotni Wielkiej.By się tam dostać przejechałem niebieskim szlakiem pieszym przez przełęcz Przysłopy 847m i stamtąd śliskim błotniastym żółtym.
W Spotni Naprzeciw sklepu jest fajny wodospad.

Przysłopy

Sopotnia W.

SZutrówka za Sopotnią

Dalej kierowałem się pustą drogą asfaltowa w kier .Spotni Kolonia gdzie dojeżdża się do nibieskiego szlaku,który prowadzi do Hali Rysianki.Szlak skręca w prawo ja pojechałem prosto piekną swieżo utwardzoną drogą.Podjeżdża się super.Po ostrym skęcie drogi w prawo trzeba uważać ,bo jest droga ostro pod góre o nachyleniu mocno ponad 20%..
Nieżle potu trzeba tu wylać, by wylądować na wielkiej trawiastej hali.Tu czerowonym szlakim da sie juz jechać do celu czyli Hali Rysianki 1322m.Gdzie czeka przytulne schronisko.Polecam jajecznicę.
Widoki stąd są wspaniałe .W dalsza drogę ruszam czerwonym szlakiem pieszym

Hala Rysianka

Schronisko

W tle Babia Góra

W dalsza drogę ruszam czerwonym szlakiem pieszym.Na Hali Miziowej piechotą powinienem być za 2h30min.Ale przeciez ja mam rower.jazda tym szlakiem jest przyjemna choć ,nie ma lekko,czasem nogi bolą a serce wali jak oszalałe.

Dość szybko docieram na Trzy Kopce 1216m.
Teraz podjazd na Palenicę 1343m.Widoki sa wspaniałe ,bo pogoda jak w słoneczny lipcowy dzień..
Przejeżdżam Przełęcz Cudziechowa,i robię odpoczynek na Munczoliku 1356m.
Szybciej niż się spodziewałem ukazuje mi się schronisko na Hali Miziowej

Slad gps miej ,więcej od Rysianki

Zjazd
Ruch tu jak w ulu,ale na rowerze byłem sam.Trochę wygrzewam się w ostatnich letnich promieniach słońca .
Powót na dół realizuje zielonym szlakiem.Koniecznie chcę poczuć tą adrenalinę co czułem wczoraj.
Dzisiaj dużo więcej turystów ,o czym świadczy ilośc zaparkowanych aut przy ośrodku Jontek.
Te dwa dni po raz kolejny uświadczają mnie w przeświadczeniu,że jazda po górach to jest to!