• Sprzęt PENETRATOR

Barania Góra -raczej dla kozic

Niedziela, 25 września 2011 · dodano: 28.09.2011 | Komentarze 1

To mój drugi dzień w Wiśle.Dzisiaj głównym celem jest zdobycie szczytu Baraniej Góry1220m.Nigdy nie wjeżdżałem na nią niebieskim szlakiem pieszym, zaczynajacy swój bieg w Wiśle-Czarne .Początek trasy prowadzi asfaltową scieżką wzdłuż Białej Wisełki.To wspaniały odcinek trasy ,panuje tu swoisty mikroklimat.Asfalt się kończy i idąc dalej wzdłuż potoku dochodzimy do Wodospadu Rodła.Tu można jeszcze jechać ale za chwilę korzenie i śliskie kamienie skutecznie mi to uniemożliwią .Ważnym momentem na niebieskim szlaku jest skrzyżowanie z szeroką szutrowa drogąJadąc nią w lewo dotrzemy na Salmopol,w prawo do schroniska Przyslup.Pogoda wspaniała ,a widoki przepiękne .

To już rz. Wisła

zapora na jeziorze Czerniańskim.

mapka trasy na Baranią ,patrz opis.

Wodospad Rodła

Na niebieskim szlaku

Po godzinie i dwudziestu minutach od chwili startu na początku szlaku jestem na szczyci Baraniej Góry.Pieszo według info na tabliczkach szedłbym 2h:30min.Na szczycie całkiem sporo ludzi.Widok z wieży widokowej wart był wysiłku.Bardzo pożyteczne są szkice zarysu panoramy gór na każdym kierunku wieży.Dzięki temu wiadomo na co patrzymy.

Tuż przed szczytem

Widok z Baraniej

Na szczycie

Dalszą podróż kontynuję zielonym szlakiem pieszym-'bajka',.Zaliczam przełęcz Nad Roztocznym i Magurkę Wiślaną 1140m..Nastepnie szlak zielony prowadzi mnie na Gawlasi 1076m .Tu trzeba uważać bo skręcamy w lewo na żółty szlak pieszy,prowadzacy do Wisły Nowa Osada.Ja zjeżdżam nim tylko do szerokiej szutrowej drogi.Jest to ta sama szeroka droga o której pisałem podczas podjazdu na Baranią.Postanawiam zobaczyć co tam słychać na Przełęczy Salmopolskiej.Ale tak naprawdę to chcę sie nacieszyć widokami jakimi oferuje ta trasa,i momentami szybkością jaką można tu osiągnąć .Jednak nie cały czas jest z górki .Pod koniec jest co kręcić .droga kończy się Na białym Krzyżu.Warto tu zjeść obiad ceny jak w mieście.Polecam zestaw z szaszłykiem 17 zł.

Super zjazd

autostrada na Salmopol

Ale wczesniej

Biały krzyż

Dalszą podróż kontynuowałem szlakiem żółtym pieszym prowadzącym na Trzy Kopce.Aby do niego dojechać trzeba zjechać asfaltem w kierunku Wisły, za pierwszy zakręt,i skrecić na szlak w prawo.Początek to trudny techniczny zjazd,ale potem to już rozkosz zjazdów i podjazdów.Dojezdżamy na Trzy Kopca 820m.Jadąc dalej żółtym szlakiem za chwilę znajdziemy sie w ciekawym miejscu -Tzwn.Telesforówce,fajne schronisko i widoki min. na Dobkę z której tu dojechałem kiedyś niebieskim i czarnym i niebieskim szlakiem.Dalej zjeżdżam żółtym szlakiem ,opuszczamy go gdy zobaczymy oznaczenia typu żólto/biało kwadraciki doprowadzą nas na drogę z płyt.To dla mnie nowa droga nigdy tu nie jechałem ,ciekawe gdzie wyjadę?Droga jest zarąbista, choć trochę chyba przesadzili z asfaltem w tym miejscu,jak płyty to po co asfalt?Dojeżdżamy kierując sie oznaczeniami do skrzyżowania na którym jest ławeczka .Droga w lewo prowadzi do Wisły w prawo do Dobki.Zjeżdżam w lewo, i za chwilę jestem przy hotelu Gołębiewski.

przed telesforówka

Telesforówka

mega zjazd do hotelu Gołębiewski

Wisła też ma aleję gwiazd
Podsumowując dzisiejszą wycieczkę,była to jedna z najlepszych wycieczek odbytych przezemnie w Beskidach.Dużo doznań straciłoby na mocy gdyby nie było pogody jaka była.Następnym razem Baranią warto chyba zdobyć zielonym którym wracałem ,(da się podjechać) lub od schroniska Przysłup w Wiśle.