• Sprzęt PENETRATOR

Wycieczka do krainy dinozaurów

Niedziela, 12 września 2010 · dodano: 16.09.2010 | Komentarze 3

Coraz trudniej znaleźć jakieś ciekawe miejsce w okolicy 1ookm gdzie jeszcze nie byłem. Gdzieś otarło mi sie o uszy że w nijakim Krasiejowie sa wykopaliska bo znaleziono kości Dinozaurów.http://www.juraparkkrasiejow.pl/
Mało tego otwierają tam Dinoland. Po spojrzeniu na mapę okazało się ze leży w bardzo urokliwym miejscu a trasa może być bardzo ciekawa wśród lasów i sielankowych wioseczek. Postanowiłem tam pojechać z Huraganem Zabrze.
Już o 7:30 w asyście 6 wiatrów pędziłem w stronę sielskich spowitych mgłą Grzybowic. Na polach pracują traktory w powietrzu czuć już jesień na obrzeżach pół uwija się babie lato. Już w Szałszy. Można zobaczyć pałac z 1877r.Drogi prawie zawsze w niedziele są tu puste, więc już za chwile jesteśmy w Kamieńcu gdzie jest pałac z 18 wieku i tzw. Mysia wieża.

Mimo mgły wszyscy mowią -będzie dobrze!

Księży Las

W Księżnym Lesie nie można pominąć kościoła z1499rZa Podlesiem zaczyna się jazda z przygodami to, co lubię Jazda w nieznane, właściwie to na azymut. GPS jadącymi z nami mózgi się zagotowały od ciągłego konkurowania z rywalami. Moja Marzena już wręcz błagała mnie bym zawrócił w lewo. Przez pola trochę błotniste przedarliśmy się na peryferia Wielowsi skąd udajemy się do Świbia zielonym szlakiem pieszym.

W lesie pięknym, do którego dotarliśmy "zielonym" jest niesamowity wysyp prawdziwków i grzybiarzy tutejszych wsiach rzuca się w oczy ład i porządek. Za Piotrówką Ja, Marian i Jurek gubimy się resztę grupy.Zmierzamy do Krasiejowa przez Łaziska Barucie jest Polana Śmierci to jej historia .

Ciągle jedziemy pustą asfaltową drogą aż do Staniszcze Wielkie za chwilę lądujemy na peryferiach Krasiejowa. W celu naszej wedrówki.Tu spotykamy resztę ekipy.Jura park robi na nas wrażenie ,jednak nie dane nam go dziś będzie zwiedzić ze względu na ograniczenie czasowe (100km do domu,ciemno o 19)Miejsce to cieszy się ogromnym zainteresowaniem kolejka do kas jak do kina na "Wejście Smoka"za PRL_U

Jest pierwszy Dino

Po "wrzuceniu czegoś na ruszt" ruszamy z powrotem. Nasza trasa wiedzie znowu lasem zresztą można ją zobaczyć na mapce. Znowu schludne wioski po drodze,ale wszystko przebiły Gąsiorowice gzie ruch kołowy był zatrzymany z powodu formującego sie pochodu dożynkowego .Uczestniczyła w tym cała wieś a z rozmów wynikało że i cała gmina.Po żartobliwych wymianach zdań musimy jechać dalej,szkoda.Mijamy stawy docieramy do kolejnej atrakcji turystycznej Klasztoru cystersów którego kościół z 13 w.Warto zobaczyć jego wnętrze. To perełka Jemielnicy z której zielonym szlakiem pieszym docieramy do Centawy .

Warto wejść do tutejszego kościoła
Zielony szlak doprowadza nas na kolejny festyn tym razem w Dąbrówce.Pada komenda postoj. Siadamy przy biesiadnym stole jemy pyszny swojski tort i kawę -super przeciaż to niedziela .Muzyczka skocznie grała ale na nas czas,do widzenia.
Za Dąbrówką przy drodze natknęliśmy się na ciekawe miejsce ,fragmenty murów a w środku krzyż i grób..Szukałem po sieci co to jest niestety nic nie znalazłem

Trasa z Dąbrówki do domu

Po dotarciu do Toszka przecieraliśmy oczy ze zdumienia-nad zamkiem latał sterowiec!Okazało się że to był tylko balon na uwięzi. Z Toszka trasą którą zawsze wracamy ,czyli Rzeczyce,Przyszówkę,Żerniki
Na pewno jeszcze na drugi rok powtórzę tą wycieczkę by dokładnie zwiedzić Jura Park,zabytki a przede wszystkim pośmigać po tych wspaniałych lasach